طرح گردون دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان برگزار شد

جمعی از دانش آموزان دوره دوم متوسطه مدرسه شاهد از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان در قالب طرح گردون بازدید و با امکانات و تجهیزات و پتانسیل ها و قابلیت های علمی و پژوهشی این دانشکده آشنا شدند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دانش آموزان در بدو ورود به دانشگاه با حضور در پردیس شهدای دانشگاه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند .

 بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی انرژی و محیط های متخلخل ، کارگاه جوشکاری و ماشین ابزار ، کارگاه اتومکانیک و موتور هواپیما  و نیز آزمایشگاههای آموزشی سیالات و ارتعاشات و توضیحات اساتید و کارشناسان و نیز معرفی رشته مکانیک  و دانشکده و بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه از جمله برنامه های دانشکده مهندسی مکانیک در قالب این طرح بود .

دکتر محمد مهدی خطیبی معاونت تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی مکانیک  در این مراسم گفت : دانشکده مهندسی مکانیک، از سال 1353 همزمان با تاسیس دانشگاه سمنان فعالیت خود را آغاز و امروزه، یکی از دانشکده های برتر در سطح ملی و بین المللی بر اساس رتبه بندی های شانگهای رتبه 400-301 ، تایمز و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) است.

دکتر خطیبی با بیان اینکه این دانشکده دارای 27 عضو هیأت علمی توانمند و شاخص است که در چهار گروه فعال حرارت و سیالات و تبدیل انرژی، طراحی جامدات و طراحی کاربردی، مهندسی ساخت و تولید، مکاترونیک و مهندسی خودرو در حال فعالیت است افزود : در این دانشکده یکهزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند  و سه نفر از اعضای هیات علمی  این دانشکده نیز جزء دو درصد دانشمندان برتر جهان و دونفر از آن ها جزء یک درصد دانشمندان برترجهان هستند .

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -