معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان :

دانشگاه سمنان در زمینه فعالیت های فرهنگی رتبه نخست را در کشور کسب کرد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : دانشگاه سمنان هم به‌لحاظ تعداد و هم به‌لحاظ هزینه و اعتبار اختصاص‌داده‌شده برای اجرای برنامه های فرهنگی رتبه نخست را در کشور کسب کرد .

به گزارش روالبط عمومی دانشگاه سمنان ؛ احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست هم اندیشی معاونین فرهنگی دانشگاه های استان و کنگره سه هزار شهید استان سمنان که به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد گفت : کارهای فرهنگی باید مبتنی بر ظرفیت‌های درونی دانشگاه‌ها  انجام شود.

ریواده افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی باید با همت و تلاش همه دانشگاه‌ها و با استفاده از اعتبارات داخلی آن دانشگاه صورت گیرد .

وی گفت : دانشگاه سمنان هم به‌لحاظ تعداد و هم به‌لحاظ هزینه و اعتبار اختصاص‌داده‌شده به فعالیت‌های فرهنگی رتبه اول را در کشور کسب کرده‌است که از این بابت از دانشگاه سمنان قدردانی می‌کنم .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود :در حوزه فرهنگی اجتماعی نیازمند کارهای اجتماعی فوق‌العاده هستیم و مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها باید برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی وقت بیشتری صرف نمایند .

وی تأکید کرد : محیط دانشگاه‌ها باید محیطی سالم و بالنده باشد.

ریواده با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت گفت : این اردوها سیاست تعریف‌شده از سوی مقام معظم رهبری و دولت هستند و مقام معظم رهبری پیاده‌روی اربعین و اردوی راهیان نور را دو عنوان تمدن‌ساز در کشور می‌دانند.

وی افزود : اردوهای راهیان نور خصوصا در حوزه دانشجویی باید در بهترین زمان برگزار شوند چراکه این اردوها و نیز اردوی راهیان پیشرفت یکی از مؤلفه‌های جهاد تبیین هستند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: دهه فجر امسال باید تبلور همدلی و امیدآفرینی باشد .

وی ایجاد محیط بانشاط در ایام الله دهه فجر در دانشگاه‌ها را خاطر نشان کرد و گفت : ایجاد نشاط و شادابی در این ایام باعث ایجاد و تقویت روحیه نشاط و شادابی در محیط‌های علمی می شود .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت : فضای دانشگاه‌ها نیازمند نشاط بیشتری است که باید با استفاده از ظرفیت‌های استان این نشاط و شادابی را در دانشگاه‌ها تقویت کرد .

ریواده با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سمنان در تنوع آب‌وهوایی گفت : باید شرایط استفاده و بهره‌مندی دانشجویان از این ظرفیت فراهم شود .

وی با تأکید بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در استان گفت : در رأس اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها قرار دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به درپیش بودن انتخابات یازدهم اسفند تصریح کرد : راهبردی‌ترین شعار انقلاب اسلامی استقلال آزادی جمهوری اسلامی است و تنها انتخابات است که این شعار را تحقق می‌بخشد .

احمد ریواده گفت : اگر ما انتخاب نکنیم مجبوریم انتخاب دیگران را بپذیریم ، انتخابات یک حق است و باید از این حق استفاده کرد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش در روز 16 بهمن 1402 ، با تبیین نقش خواص گفت : بیان صریح حقایق ازسوی خواص بسیار مهم است و اساتید یکی از قشرهایی هستند که می‌توانند پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف را برای دانشجویان تبیین و بازگو نمایند.

ریواده افزایش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، تراز علمی ، افزایش دانشجویان و نیز دستاوردهای مختلف علمی در کشور را یادآور شد و گفت : پرتاب سه ماهواره که از دستاوردهای دانشمندان ایرانی است ، از جمله موفقیت‌های علمی است که باعث ترس دشمنان شد و باید این دستاوردها را برای دانشجویان بازگو کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت : انتخاباتی شدن فضا به دست دانشگاه‌هاست .

وی بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاهها با کمک نشریات دانشجویی ، برگزاری مناظرات، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و اجرای برنامه‌های مختلف در این حوزه تاکید کرد .

احمد ریواده افزود : محدودیتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نداریم چراکه نیاز امروز کشور برپایی مناظره‌های دانشجویی برای پاسخ‌گویی به شبهات دانشجویان است .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به درپیش بودن سفر رئیس جمهوری به استان سمنان خواستار تشکیل تیم قوی در دانشگاه‌ها برای احصاء نیازها و پیگیری آن‌ها در وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت شد .

وی با بیان این‌که  سمنان استانی دانشگاهی است و درصد اعتبارات هم باید متناسب با میزان دانشجویان و دانشگاه‌های آن باشد گفت : احداث خوابگاه‌های دانشجویی یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌های استان سمنان است .

دکتر سیف‌الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان هم در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت : دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان چه دانشجویان مجرد و چه متأهل باید برنامه‌ریزی و پیگیری داشته باشند.

دکتر سعدالدین افزود : ساخت خوابگاه‌های دانشجویی یکی از مهم‌ترین نیازهای دانشگاه‌هاست که باید در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان که به زودی شاهد آن خواهیم بود مطرح و امیدواریم به نتیجه برسد .

رئیس بسیج دانشجویی استان سمنان نیز در این نشست از آغاز اعزام کارون های راهن نور دانشجویی از ۲۳ بهمن خبر داد و  گفت : امسال دو هزار نفر از دانشجویان استان به این اردوی معنوی اعزام می شوند ‌.

بخشیان بابیان اینکه استقبال دانشجویان در روند ثبت نام خوب بوده است افزود : اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی امسال ۴۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد .

وی با اشاره به ایجاد کمیته دانشگاهیان کنگره شهدای استان سمنان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت : برنامه های این کمیته ۴۸ عنوان است که ۲۳ برنامه آن به صورت متمرکز در نظر گرفته شده است.

در این جلسه بر اجرای برنامه های فرهنگی با هدف تقویت بعد ملی و معنوی دانشجویان تاکید شد .

 همچنین تقویت روحیه امید و شادابی فضای دانشگاه ها با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع و استفاده از ظرفیت انجمن های علمی برای تقویت باور دینی و ملی و نیز اجرای برنامه های مختلف برای افزایش شور انتخاباتی در بین دانشجویان از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت .

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -