ایجاد اولین مرکز خلاقیت و استعداد سنجی و بازی درمانی ایران در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

اولین مرکز خلاقیت و استعداد سنجی و بازی درمانی ایران در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مشترک ایجاد می گردد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ تفاهمنامه همکاری سه جانبه مشترک میان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به نمایندگی دکتر داود مداح، شرکت نگین نمای سمنان به نمایندگی مهندس منصور بیرقی و واحد فناور بازی نو به نمایندگی دکتر عاطفه بیدختی با هدف ایجاد بزرگترین مرکز خلاقیت و کشف استعداد و بازی درمانی در ایران منعقد گردید.

دکتر داود مداح رئیس پارک فناوری دانشگاه سمنان با اعلام خبر گفت: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف حمایت از واحد فناور و دانش بنیان ، تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه دانش محور و ایجاد زمینه جذب کارآفرینان و اشتغال دانش آموختگان و با حمایت کامل ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر سعدالدین منعقد گردیده است.

مهندس منصور بیرقی ضمن اعلام خرسندی از این اتفاق مهم بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر را بستری مناسب برای جهت دهی سرمایه‌های اجتماعی به سوی کسب و کارهای دانش بنیان دانست و اختصاص فضای فیزیکی 500 متر مربع جهت استقرار واحد فناور بازی نو در برج ققنوس را نوید داد.

دکتر بیدختی، مدیر واحد فناور بازی نو، درخصوص فعالیت فناورانه خود در پارک علم و فناوری افزود: بازی‌درمانی در برون فکنی هیجانات منفی تحمیل شده از طرف محیط به کودک و برای کاهش اثرات مخرب اختلالی و رفتاری در کودکان نقش بسزایی دارد گفت: بدیهی است که نمی‌توان از کودکی که دل‌مشغولی‌های ذهنی و مشکلات هیجانی و رفتاری دارد، انتظار داشت که همانند کودکان عادی به فرآیند مسیر رشدی سالم خود بپردازد.

از سوی دیگر به دلیل ضعف بزرگ جامعه در شناخت مهارت‌ها و استعدادهای نهفته کودکان، به کمک بازی‌درمانی می‌توان استعداد آنها را کشف کرد و همچنین با مهارت‌آموزی، توانایی کودکان را افزایش داد. هدف از تشکیل این کسب و کار ارائه و اجرای راهکارهای نوین و متفاوت جهت بهبود رشد فرزندان ایران زمین است.

باتوجه به موارد یاد شده درباره اهمیت و کارکرد بازی در کودکان، قصد داریم تا از این دنیای جذاب کودکان کمک گرفته و به شکلی جدید سلامت روان فرزندان را بهبود بخشیم. با استفاده از ابزار مناسب، متخصصان حاضر در این حوزه و فضاسازی لازم این مهم اتفاق می‌افتد.

در آخر لازم به توضیح است که این اتفاق مهم برای اولین بار در ایران، در شهر سمنان و در بزرگترین برج تجاری این شهر و با حمایت های پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رقم خواهد خورد.

 کلمات کلیدی
محمد ابراهیمی
تهیه کننده:

محمد ابراهیمی

تصاویر

 -  -  -  -