تثبیت جایگاه دانشگاه سمنان در رتبه بندی تایمز در سال 2025

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از حضور این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه های جهان در سال 2025 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان؛ دکتر محمدحسین احسانی با اعلام این خبر گفت: در تازه ترین رتبه بندی دانشگاه ها از سوی نظام رتبه بندی تایمز 2025 دانشگاه سمنان موفق شد در رتبه 1001 تا 1200 قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه سمنان در رتبه سال 2024 این نظام رتبه بندی نیز در جایگاه 1001تا 1200 قرار داشت تصریح کرد: دانشگاه سمنان توانسته است جایگاه خود را در این نظام رتبه بندی تثبیت نماید. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه در رتبه بندی تایمز 2025، بیش از دو هزار دانشگاه برتر جهان از 115 کشور رتبه‌بندی شده‌­اند اظهار داشت :    در سال 2024  ، 73 دانشگاه کشور در این رتبه بندی حضور داشتند، در حالی که در رتبه بندی تایمز 2025 این تعداد به 81 دانشگاه رسیده است.

دکتر احسانی گفت : رتبه ­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس شاخص ­های عملکردی در پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

گفتنی است؛ دانشگاه سمنان تاکنون موفق شده است در اکثر نظام های معتبر رتبه بندی ملی و بین المللی شامل: تایمز، شانگ های، لایدن، یو رپ، یو اس نیوز، ISC و ... حضور یابد.

 

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*