همکاری های دانشگاه سمنان و شرکت آب منطقه ای سمنان گسترش می یابد

با امضا و مبادله تفاهم نامه ای ، همکاری های دانشگاه سمنان و شرکت آب منطقه ای سمنان در زمینه اجرای طرح های تحقیقاتی و پروژه های مشترک در حوزه آب گسترش می یابد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ این تفاهم نامه به امضای دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان و حمید احسانی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای سمنان رسید .

همکاری مشترک در زمینه های علمی ، پژوهشی ، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی و جلب مشارکت ذی نفعان موضوع این تفاهم نامه است .

دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه در جهت کمک به اجرای طرح های حوزه آب اظهار امیدواری کرد : نخستین مرکز نوآوری مشترک بین صنعت آب و برق و دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری آن شکل گیرد و از استعداد های موجود در این حوزه استفاده و دستاوردهای خوبی بدست آید .

دکتر سعدالدین با اشاره به همکاری اعضای هیات علمی این دانشگاه در اجرای طرح های مربوط به حوزه آبی افزود : ساخت کولر آبی کم مصرف که به عنوان طرح برگزیده وزارت نیرو انتخاب شد یکی از طرح های اینجانب در حوزه صرفه جویی در مصرف آب است و علاوه بر این، طرح های مختلفی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان اجرا و یا در حال اجراست .

دکتر فریده کرم زاده، رییس گروه تحقیق، پژوهش و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این جلسه به نقش مثبت و اثرگذار دانشگاه ها و پارک‌های علم فناوری در حوزه تحقیقاتی اشاره کرد و گفت : تعریف پروژه های اثر بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در رویکرد جدید، پروژه ها از مرحله تحقیق تا اجرا دنبال می شوند و اعتبارات مورد نیاز نیز برای اجرای طرح ها پیگیری می شود .

حمید احسانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و استان گفت : متاسفانه کم آبی چالش بزرگی است که کل کشور و از جمله استان سمنان را درگیر کرده است و باید با اجرای طرح های تحقیقاتی و نوآوری در حوزه آب برای کاهش و رفع این مشکل جدی در کشور گام برداشت  .

در این جلسه  که به منظور هم اندیشی، آشنایی با ظرفیتها و توانمندیهای علمی، تحقیقاتی و نیز امضا و مبادله تفاهم نامه بین طرفین برگزار شد ،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان و نیز رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و دیگر مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه گزارشی ارائه کردند و برای اجرای طرح های مشترک در  حوزه آب اعلام آمادگی کردند .

اعضای  واحد تحقیقات شرکت سهامی آب منطقه ای سمنان پس از مبادله این تفاهم نامه  از ظرفیت های دانشگاه سمنان در حوزه آب بازدید کردند .

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*