نمایه شدن نشریه علمی «دراسات فی اللغة العربیة وآدابها» دانشگاه سمنان در پایگاه بین‌المللی دواج (DOAJ)

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از نمایه شدن نشریه علمی "دراسات فی اللغة العربیة وآدابها" این دانشگاه در پایگاه بین‌المللی دواج (DOAJ) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، دکتر محمد حسین احسانی با اعلام این خبر گفت : نشریه علمی "دراسات فی اللغة العربیة وآدابها" دانشگاه سمنان از سال 2010م / 1389 هـ.ش با همکاری دانشگاه تشرین سوریه منتشر می‌شود و  به فهرست نشریات نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی DOAJ  اضافه شده است. 

دکتر احسانی افزود : این مجله عرب‌زبان از نخستین نشریات مشترک جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه‌های کشورهای عربی به شمار می‌رود که پس از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین رؤسای دو دانشگاه سمنان و تشرین سوریه با اهتمام گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان راه‌اندازی شده است. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت : دکتر علی ضیغمی دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی این دانشگاه مدیر مسؤول این نشریه علمی و بین‌المللی است و دکتر سیدرضا میراحمدی دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان سردبیر بخش ایرانی این نشریه است و دکتر عبدالکریم یعقوب استاد دانشگاه تشرین سردبیر بخش سوری مجله است .

شایان ذکر است؛  تاکنون بیش از 38 شماره از مجله علمی و بین‌المللی دراسات فی اللغة العربیة وآدابها منتشر شده است و این مجله از شمارۀ نخست خود موفق به کسب اعتبار علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و  علاوه بر پایگاه رسمی خود به نشانی «lasem.semnan.ac.ir» در پایگاه‌های دیگری از جمله ISC ,SID , Magiran ,Noormags, Google Scholar نمایه‌سازی می‌شود و پژوهشگران بسیاری از دانشگاه‌های مختلف ایران و بیشتر کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، اردن، سودان، الجزایر، مصر، عربستان، اندونزی و... مقالات پژوهشی خود را به منظور ارزیابی و چاپ برای این مجله علمی پژوهشی معتبر ارسال نموده و می‌نمایند. 

یادآور می‌شود؛ 20435 ژورنال از 134 کشور در دواج نمایه شده اند که از مزایای نمایه بودن در این پایگاه، به استاندارد بودن نشریه، و اشتراک متادیتا با سایر پایگاه ها می‌توان اشاره کرد.

پایگاه DOAJ در برگیرنده مقالاتی در همه حوزه‌های علمی شامل علوم، تکنولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و انسانی است و ماموریت اصلی این پایگاه افزایش رویت‌پذیری، شهرت، استفاده بیشتر از مجلات دسترسی آزاد بدون محدودیت‌های جغرافیایی و زبانی است.

 دسترسی به صفحه اختصاصی مجله دراسات فی اللغة العربیة وآدابها در پایگاه بین‌المللی دواج (DOAJ):
https://doaj.org/toc/2538-3280

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*