دانش‌آموخته دکتری دانشگاه سمنان موفق به دریافت بورس تحقیقاتی ماری اسکودوسکا کوری شد

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان از دریافت بورس تحقیقاتی ماری اسکودوسکا کوری به همت دکتر ساناز اکبرزاده، از دانش‌آموختگان دکترای دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر محمدآزادی با اعلام این خبر گفت:  دکتر ساناز اکبرزاده، از دانش‌آموختگان دکترای دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان در گرایش حرارت، سیالات و تبدیل انرژی، موفق به دریافت بورسیه تحقیقاتی با نام ماری اسکودوسکا کوری برای دوره پسادکتری با عنوان کامل Horizon Europe Marie Sklodowska Curie Action Postdoc Fellowship شده است.

دکتر آزادی با بیان اینکه دکتر اکبر زاده برای کسب این بورسیه حائز نمره بالای ۹۴/۸% شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان افزود : بورسیه ماری کوری یکی از معتبرترین و رقابتی ترین جایزه های اتحادیه اروپا برای پژوهشگران است تا ایده های خود را با همکاری یکی از موسسات یا دانشگاه های مورد تایید کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارایه می نمایند و  این بورسیه، با میزبانی دکتر احمد عرب کوهسار عضو هیات علمی دانشگاه Technical University of Denmark (DTU)  در کشور دانمارک ‌انجام‌خواهد پذیرفت.


دکتر آزادی تصریح کرد :  دکتر اکبرزاده از دانشجویان و دستیار تحقیقاتی دکتر محمد صادق ولی‌پور، عضو هیأت علمی گروه حرارت، سیالات و تبدیل انرژی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان هستند و تا کنون موفق به انتشار ده مقاله در ژورنال‌های بسیار معتبر بین‌المللی و دو فصل از یک کتاب علمی در انتشارات وایلی به همراه دکتر ولی‌پور شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد : زمینه تحقیقاتی دکتر اکبر زاده در همکاری با  دکتر ولی‌پور عمدتا در زمینه گردآورنده‌های خورشیدی به ویژه گردآورنده سهموی خطی بوده است و در طراحی، ساخت و آزمایش‌های تجربی از این گردآورنده در آزمایشگاه انرژی و محیط‌های متخلخل دانشگاه سمنان  در سالیان اخیر نقشی محوری و کلیدی داشته‌اند.

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -