ارتقای کیفی و افزایش نمایه سازی مجلات در پایگاه های ملی و بین المللی از اهداف دانشگاه سمنان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت : ارتقای کیفی جایگاه نشریات و افزایش نمایه سازی آنها در پایگاه های ملی و بین المللی از اهداف و سیاست های پیش روی دانشگاه است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛  دکتر محمد حسین احسانی با بیان این مطلب در آئین قدر دانی از کارشناسان مجلات دانشگاه گفت : کار در حوزه نشریات با توجه به نمود بالای آنها، بسیار مهم و حساس است .

دکتر احسانی  بر پاسخگویی به ارباب رجوع، حفظ امانت داری، دقت در صفحه آرایی و قرار دادن اطلاعات مقالات در سایت نشریه و سرعت و دقت بالا در چاپ مقالات توسط کارشناسان مجلات را مورد تاکید قرار داد و افزود :  سیاست دانشگاه سمنان ارتقای کیفی جایگاه نشریات و نمایه سازی آنها در پایگاه های ملی و بین المللی است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه بیش از 20 مجله علمی در حوزه های مختلف در این دانشگاه منتشر می شود ،  پیشنهاداتی  درخصوص ارتقای جایگاه مجلات دانشگاه سمنان ارائه کرد .

مدیر اداره چاپ و انتشارات دانشگاه سمنان در این جلسه گزارشی از دستاوردهای نشریات در یک سال اخیر ارائه کرد و گفت : دریافت رتبه توسط چهار نشریه از کمیسیون ارزیابی نشریات وزارت عتف، نمایه شدن 8 نشریه در پایگاه بین المللی DOAJ، عضویت یک نشریه در کمیته بین المللی اخلاق در نشر ( COPE)، نمایه شدن یک نشریه در ISC و  تاسیس دو نشریه جدید از جمله دستاوردهای نشریات دانشگاه سمنان در یک سال اخیر است .

همچنین  دکتر سامان رشیدی از برنامه ها پیش بینی شده و قراردادهای منعقد شده جهت نمایه سازی نشریات در پایگاه های  Scopus و WOS نیز خبر داد .

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از زحمات کارشناسان نشریات قدردانی شد.

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -