رئیس دانشگاه سمنان : مشارکت مردم در تولید، نقشه راه سال 1403 / دانشگاهیان اثر گذار در تحقق اهداف نامگذاری سال

رییس دانشگاه سمنان ، مشارکت مردم در امر تولید را نقشه راه سال 1403 دانست و گفت: بدین منظور باید استعدادهای موجود در کشور شناسایی ، موانع تولید برطرف و برخی قوانین اصلاح شود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر سیف الله سعدالدین در نخستین نشست کاری خود که با حضور مدیران واحدهای مختلف در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد با بیان این مطلب ، حضور اعضای هیات‌علمی و دانشجویان را در مسیر زنجیره تولید بسیار اثر گذار دانست.

دکتر سعدالدین گفت : یکی از مسیرهای توسعه جامع دانش بنیان دانشگاه سمنان از شاهراه و بزرگراه پارک علم و فناوری می‌گذرد .

رئیس دانشگاه سمنان اظهار امیدواری کرد : تمامی اساتید دانشگاه به عنوان مبدعان و بنیانگذاران واحد‌های دانش بنیان فعال شوند .

دکتر سعدالدین، نقش اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان را در مسیر تبدیل دانشگاه به دانشگاه تمام فناور را بسیار مهم برشمرد و گفت : تشکیل تیم های تحقیقاتی و فعالیت پس از فارغ التحصیلی، راهی برای ایجاد و تقویت زنجیره تولید است .
دکتر سعدالدین مساعدت و همکاری بیش از پیش دانشگاهیان برای توسعه‌  پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را خواستار شد و گفت : موضوعات مربوط به پارک علم و فناوری  مهم و نقطه عطف توسعه دانشگاه سمنان است .

در ادامه دکتر امید رضایی فر، مدیرکل دفتر سیاست گذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت عتف گفت: فضای دانشگاهی باید تعریف مناسب‌تری از نقش پارک های علم و فناوری داشته باشد و سهم اعضای هیأت علمی فناور باید افزایش یابد که شاخص بسیار مهمی است.

دکتر رضایی فر انجمن‌های علمی را بازوی ترویجی و عملیاتی و اجرایی دانست .

 رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز  گفت: نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری با رسالت‌های پارک‌های علم و فناوری همسو است و تحقق این رسالت می‌تواند در جهش تولیدات مورد نیاز کشور تأثیرگذار باشد.

دکتر مداح به حمایت‌های وزارت عتف برای راه اندازی مراکز نوآوری اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته، کلیه آموزش ها در حوزه‌ی هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و اولیا از طریق پارک علم و فناوری و شرکت های توانمند انجام خواهد شد و همچنین ایجاد نخستین آزمایشگاه سیار با تأیید آموزش‌ و پرورش نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد.

در این نشست، برخی از مدیران و معاونین دانشگاه و کارشناسان پارک علم و فناوری حضور داشتند و نظرات خود را درباره بهبود و توسعه پارک و دانشگاه و حرکت به سوی فعالیت های بین المللی و صادرات عنوان نمودند.

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -