افزایش فعالیت سطحی و قدرت یونی بنتونیت برای ماده رئولوژیک رنگ ثبت اختراع شد

"افزایش فعالیت سطحی و قدرت یونی بنتونیت برای ماده رئولوژیک رنگ" مربوط به شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، موفق به ثبت اختراع شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛  مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت نانو ترکیب سمن دارا درخصوص اختراع ثبت شده گفت: ثبت اختراع "افزایش فعالیت سطحی و قدرت یونی بنتونیک و برای ماده رئولوژیک رنگ"، حاصل تلاش احمد اسلامیان، حامد محمودی، سیدعلی حسینی خراسانی، خانم آدینه اسلامیان تیم کاری این شرکت و اینجانب است .

مریم دارایی  گفت : محصول ثبت اختراع شده، در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت تولید شده و در مقایسه با نمونه‌های چینی و هندی دارای قیمت مناسب‌تری است

دارایی با بیان اینکه این محصول از نظر برخی پارامترها مشابه بنتون المنتیس انگلستان است که به‌دلیل تحریم، سال‌هاست وارد کشور نمی‌شود اظهار امیدواری کرد : با راه اندازی خط تولید صنعتی بتوانیم قدمی بزرگ در جهت جلوگیری از واردات بنتون برداریم.

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت نانو ترکیب سمن دارا افزود: مهم‌ترین کاربرد این محصول، در صنعت رنگ، نفت، روغن و گریس است  و دارای نام تجاری رئوبن است و موضوع دانش بنیانی آن نیز توسط معاونت علمی و فناوری در حال بررسی است و به‌زودی خبر خوش دیگری از این محصول ارزشمند را خواهیم داشت.

دکتر امین جانقربانی معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هم گفت: شرکت نانو ترکیب سمن دارا به مدیرعاملی آقای حامد محمودی از سال ۱۳۹۹ در پارک دانشگاه سمنان مستقر شد و فعالیت خود را در زمینه "تولید نانو ذرات بر پایه سیلیس" آغاز نمود و تاکنون موفقیت‌های بسیاری را کسب نموده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به اخذ گواهی دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری، کارگر نمونه و گروه کار نمونه استانی اشاره نمود.

دکتر امین جانقربانی افزود : ارزش اختراعات ثبت‌شده به تجاری سازی آن‌هاست و این شرکت  به‌دنبال تجاری سازی آن است.

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*