افتتاح بزرگترین پردیس فناوری های نوین استان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

همزمان با آغاز هفته دولت فاز اول پردیس فناوری های نوین استان با حضور استاندار سمنان، فرماندار سمنان، رییس دانشگاه سمنان و جمعی از مسئولین استانی در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در آئین افتتاح این طرح  ضمن ابراز خرسندی از این اقدام بزرگ گفت: محور توسعه امور در تمامی حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فرهنگی، شرکت های دانش بنیان هستند.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد بسیار مطلوبی در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان بودیم  افزود : حلقه اتصال بین بخش خصوصی و علم و دانشگاه در راستای تحقق رشد اقتصادی شرکت های دانش بنیان هستند و  مسئولان و دستگاه های اجرایی مکلف به حمایت از پارک های علم و فناوری و مجموعه شرکت های دانش بنیان هستند .

در این مراسم پروفسور سیف الله سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان ضمن تبریک هفته دولت، و تسلیت ایام اربعین حسینی گفت :  شعار توسعه جامع دانش بنیان دانشگاه سمنان را به صورت همه جانبه و عمیق با نگاه حل مساله و توانمندسازی دانشجویان در دستور کار قرار دادیم.

دکتر سیف الله سعدالدین پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را بزرگراه توسعه دانشگاه سمنان عنوان کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان باعث شده تا اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان بتوانند یافته های علمی را در قلب واحدهای فناور و صنعتی به محصول و ثروت تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه سمنان،  پردیس فناوری های نوین کاوش را یکی از حلقه های تبدیل علم به ثروت و محصولات صنعتی دانست که در حوزه های نفت و فناوری اطلاعات فعالیت خواهد داشت که فاز اول آن به بهره برداری رسید .

در ادامه دکتر داود مداح، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، پردیس فناوری های نوین کاوش پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را بزرگترین پردیس فناوری استان سمنان معرفی کرد.

داود مداح درباره مساحت این پردیس گفت: فضای پردیس فناوری های نوین استان سمنان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به مساحت ۴ هزار و یکصد متر مربع اجرایی و نهایی خواهد شد.

داود مداح در ادامه گفت: این پردیس با اعتبار مجموع ۱۶۵ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده و دارای ۶ آزمایشگاه تخصصی است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در ادامه این مراسم گفت: ۳ مرکز نوآوری از جمله نفت، حوزه طراحی خودرو، فناوری سخت افزاری خودرو و سایر موارد در قالب این پردیس اجرایی خواهد شد و به زودی شاهد رونمایی از ۴ خودروی برقی خواهیم بود.

در پایان آئین افتتاح پردیس فناوری های نوین استان سمنان استاندار، فرماندار ، رییس دانشگاه سمنان به همراه جمعی از مسئولین استانی از شرکتهای فناور مستقر در پردیس فناوری های نوین کاوش بازدید کردند.

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -  -

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*