در آستانه برگزاری چهلمین روز درگذشت مرحوم دکتر هرمزی انجام شد ؛

اهدای 440 جلد کتاب تخصصی از سوی خانواده مرحوم دکتر فرامرز هرمزی به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان

در آستانه برگزاری چهلمین روز گذشت مرحوم دکتر فرامرز هرمزی استاد برجسته و یک درصد پژوهشگر برتر جهان ، خانواده وی 440 جلد کتاب تخصصی آن مرحوم را به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان اهدا کردند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : این کتاب های تخصصی به زبان فارسی و لاتین و در حوزه مهندسی شیمی، نفت و گاز هستند و برای دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه بسیار ارزشمند است .

دکتر روح الله خادمی ضمن قدر دانی از خانواده مرحوم دکتر هرمزی افزود : اهدای این مجموعه نفیس باعث افتخار و غنای کتب کتابخانه مرکزی به ویژه در رشته مهندسی شیمی، نفت و گاز و یادگاری ارزشمند از این استاد فرزانه برای مجموعه کتابخانه مرکزی و زنده نگاه داشتن نام و یاد این استاد برجسته خواهد بود.

گفتنی است ؛ مرحوم دکتر فرامرز هرمزی استاد دانشکده مهندسی شیمی ، نفت و گاز  دانشگاه سمنان بود که در زمینه های تحقیقاتی پدیده های انتقال به ویژه انتقال حرارت جدید مانند نانو سیال، میکرو کانال... فعالیت داشت .مرحوم دکتر هرمزی پنج سال متوالی در فهرست دانشمندان پر استناد یک درصد برتر دنیا حضور داشت و شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه گوگل اسکالر 44 و میزان استنادات وی بیش از پنج هزار استناد، شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه اسکوپوس 42 و بیش از چهار هزار استناد است و 110 عنوان مقاله نمایه شده در اسکوپوس را داشت.

درگذشت این دانشمند برجسته، ضایعه ای بزرگ بر پیکر علمی و پژوهشی دانشگاه سمنان وارد نمود و در بامداد 24 دی 1402 بر اثر حادثه ای به دیدار حق شتافت ، ولی دستاوردهای علمی و پژوهشی وی برای جامعه علمی کشور به یادگار خواهد ماند .

 

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی