کاشت نهال به یاد مرحوم دکتر فرامرز هرمزی در محوطه دانشکده مهندسی شیمی ، نفت و گاز دانشگاه سمنان

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره استاد برجسته دانشگاه سمنان ، چند اصله نهال به یاد مرحوم دکتر فرامز هرمزی در محوطه دانشکده مهندسی شیمی ، نفت و گاز دانشگاه کاشته شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ در مراسم کاشت این نهال اعضای هیات علمی، خانواده مرحوم دکتر فرامرز هرمزی، دانشجویان و یاوران علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز حضور داشتند .

 رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان گفت : مرحوم دکتر فرامرز هرمزی از پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا و استاد گروه مهندسی شیمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان بود .

 دکتر علی حقیقی اصل افزود : مرحوم دکتر هرمزی در زمینه های تحقیقاتی پدیده های انتقال به ویژه انتقال حرارت جدید مانند نانو سیال، میکرو کانال، جوشش با شار زیاد، مدل سازی فرایندها و پدیده ها به ویژه با دینامیک سیالات محاسباتی فعالیت داشت

دکتر حقیقی ادامه داد : مرحوم دکتر هرمزی پنج سال متوالی در فهرست دانشمندان پر استناد یک درصد برتر دنیا حضور داشت و شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه گوگل اسکالر 44 و میزان استنادات وی بیش از پنج هزار استناد، شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه اسکوپوس 42 و بیش از چهار هزار استناد است و 110 عنوان مقاله نمایه شده در اسکوپوس را دارد.

به گفته  رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان ،  این دانشمند برجسته جهانی علاوه بر پژوهش و فناوری در حوزه صنعتی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان نیز فعال بود و در کنار آموزش های تئوری و پژوهشی های علمی در حوزه تجاری سازی و تبدیل ایده به ثروت نیز بسیار پرتوان بود و دارای کارنامه درخشانی در این زمینه است.

گفتنی است ؛ مرحوم دکتر فرامرز هرمزی استاد دانشگاه سمنان  بر اثر حادثه  انفجار در کارخانه مواد شیمیایی ایوانکی که بامداد 24 دی 1402 رخ داد درگذشت .

روحش شاد و یادش گرامی

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -  -