ترجمه کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان توسط پژوهشگران دانشگاه ایلام

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از ترجمه کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان توسط پژوهشگران دانشگاه ایلام خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر محمدحسین احسانی با اعلام این خبر گفت :کتاب  Extraction in Separation Technology حاصل سال‌ها تجربه علمی و تحقیقاتی مؤلفان در حوزه استخراج و جداسازی است که به همت دکتر علی حقیقی اصل استاد نمونه کشوری در سال 1401 و  دکتر مریم خواجه ‌نوری از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان است که به زبان انگلیسی نگارش و توسط انتشارات بین‌المللی  CRC Press منتشر شده است.

دکتر محمدحسین احسانی افزود : این کتاب توسط دکتر طاهره خزلی استادیار گروه شیمی دانشگاه ایلام و میلاد غلامی کارشناس ارشد شیمی دارویی از زبان انگلیسی به فارسی برگردان شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان به موضوع این کتاب اشاره و تصریح کرد: این کتاب مبانی شیوه‌های نوین استخراج اسانس‌های طبیعی از گیاهان دارویی را با تأکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی از جمله مهندسی شیمی و شیمی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

دکتر احسانی گفت : با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم ، تاکنون کتاب مرجعی که به بررسی شیوه‌های نوین استخراج گیاهان دارویی با تأکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به‌ صورت کامل، شفاف و نظام‌مند این موارد را تشریح کند، ارائه نشده بود  و این نقصان مانعی برای علاقه‌مندان به این عرصه، به‌ویژه دانشجویان به شمار می رفت .

وی ادامه داد: نویسندگان کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی تلاش کرده‌اند تا با نگارش کتاب حاضر و ارائه هرچه کامل‌تر مبانی شیوه‌های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و مسیر علاقه‌مندان به این عرصه را هموارتر کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه  این کتاب در 148 صفحه با شمارگان 1000جلد توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است اظهار داشت: ویراستاری علمی این اثر ارزشمند توسط دکتر مهر اورنگ قائدی استاد گروه شیمی دانشگاه یاسوج یکی از سرآمدان علمی کشور و از پر استناد ترین دانشمندان شیمی کشور انجام شده است. 

لینک کتاب انگلیسی:

https://www.amazon.com/Green-Extraction-Separation-Technology-Haghighi/dp/1032050403

 

 

 
 
 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*