بازدید دانشجویان دانشکده گردشگری از منطقه حفاظت شده پرور و منطقه باستانی وستمین کیاسر

تور یک روزه بازدید از منطقه حفاظت شده پرور و منطقه باستانی وستمین کیاسر با حضور دانشجویان علاقه مند به حیات وحش که در سلسله کارگاه آموزشی همزیستی انسان و حیوان از دیرباز شرکت داشتند برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : در این بازدید که اساتید و سرپرست محیط زیست شهرستان مهدیشهر دانشجویان را همراهی می کردند، ابتدا با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری که در کوهپایه‌های البرز شرقی جای گرفته، آشنا شدند.

دکتر عبدالمحمد کاشیان با بیان اینکه جنگل‌های زیبای اورس (سرو کوهی)، مراتع سر سبز و جنگل‌های درختان پهن برگ به همراه تنوع بی نظیر حیات وحش، سیمای جذاب و بی نظیری به این منطقه بخشیده است افزود :منطقه حفاظت شده پرور دارای پوشش جانوری نسبتاً متنوعی است که از میان آنها میتوان به ۳۹ گونه پستاندار از جمله شوکا، مرال، پلنگ، گراز، خرس قهوه‌ای، سیاه گوش، کاراکال، گربه پالاس، گربه وحشی، کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه ، شغال، کفتار و سمور اشاره کرد.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان گفت : در ادامه دانشجویان از منطقه باستانی و گورستان اشکانی واقع در منطقه وستمین کیاسر دیدن و کارشناس اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان از نحوه کشف  و قدمت این منطقه تاریخی برای دانشجویان توضیحاتی ارائه کرد .

یادآور می شود ؛ این بازدید به همت انجمن علمی دانشکده گردشگری با مساعدت مدیریت این دانشکده برگزار شد .

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -